16.3.12

Italijanska himna za dijake (ali vojake?)

wondir.it

Nekaj poslancev je predlagalo, da bi na italijanskih šolah uvedli učenje italijanske himne. Pri nas so nekateri takoj naredili iz muhe slona in strašili, da bodo odslej učenci in dijaki vsak dan prepevali Mamelijo besedilo. Pobrskajte po internetu in boste videli, da v parlamentu ne razpravljajo o tem. Razpravljajo o predlogu, po katerem bi se na vseh šolah učili italijanske himne v sklopu risorgimenta.
Nobenega vsiljenega izkazovanje patriotizma, torej.
A to še ne pomeni, da je s tem predlogom vse v redu. Za današnji 7. val v Primorskih novicah sem o tem zbral nekaj mnenj. Profesorici Darja Betocchi in Magda Jevnikar sta po mojem v nekaj besedah povedali, kar je treba.
Betocchijeva: “Sem za potenciranje pametne, razsvetljene, demokratične državljanske vzgoje. Ampak pametne, ne take, ki temelji na učenju zastarele in slabe himne.”.
Jevnikarjeva: "Ne verjamem, da se lahko kaka tema enostavno predpiše. V italijanskem šolskem sistemu se počutim kot profesorica zelo svobodno. Nihče me v mnogih letih ni nikoli kontroliral, kaj šele kritiziral, v kaj silil ali v čem onemogočal." In glede morebitnega "vsiljevanja" patriotskih čustev - bodisi italijanskih bodisi slovenskih. “Moja naloga je v tem, da dijake spodbujam k razmišljanju o pomenu identitete. To, da smo v razredu tako pisana družba, je enkratna priložnost, da je pogovor toliko zanimivejši. Saj ne vzgajamo ubogljivih vojakov, ampak ljudi, ki naj znajo samostojno razmišljati."
Obema profesoricama bi rekel: Dobro, sedi, odlično.

Ni komentarjev:

Objavite komentar