8.3.13

Po povabilu na kavo (Razprava o Grillu)

Od mlade novinarke sem dobil vabilo na pijačo. Nič romantičnega. Hotela je vedeti, zakaj sem glasoval za Grilla. Hm, sem res zanj?
Danes zjutraj me po dolgem času pokliče stari znanec. Noben pameten razlog, samo vprašanje: "Ma ti 'grillini' kaj se ti zdijo?"
In še opoldanska razpravica na facebooku ...
http://digilander.libero.it/kiwai/bla_bla.jpg

Tu je pika na i vsem tem pogovorom: mail, ki sem ga poslal novinarki.


Spoštovana!

(...) Vsi očitki, ki letijo na Grilla, so večinoma utemeljeni. Več jih bo, boljše je, ker s tem mediji odigravajo svojo vlogo "psa čuvaja". Bi pa bilo boljše, ko bi mediji z enako vnemo vzeli pod drobnogled tudi druge stranke.
Seveda, v vseh teh letih so poročali o Berlusconiju in drugih primerih korupcije. Edino se ne spomnim, da bi v prejšnjih letih pri parlamentarnih skupinah tako hitro in še pred prvim zasedanjem zbornic začeli ugotavljati (ne)pripravljenost parlamentarcev. Nihče na primer ni pretirano problematiziral dejstva, da smo imeli ministre za kulturo brez univerzitetne izobrazbe.
Vsekakor: preverjanje, kaj zna posameznik, niti ni ključno. Ključni so programi strank. Mislim, da bi odgovorno novinarstvo moralo vzeti pod drobnogled program Gibanja petih zvezdic, ne pa Grillovih izjav (za katere se strinjam, da so večkrat protislovne). Predvsem pa bi odgovorno novinarstvo moralo početi to z vsemi. V volilni kampanji smo spremljali samo povzemanje izjav in replike na te izjave. Je to vloga medijev?
Na dnevno agendo je prišlo to, kar je trobil Grillo ali kar je izustil Berlusconi. Zakaj pa mediji niso na primer dali večji poudarek na to, kaj menijo stranke glede istospolnih zvez ali keynesianskih teorij?
Tudi zaradi tega nevsebinskega poročanja smo prišli do te "personifikacije" politike. In kdo ima od tega korist, če ne zelo spreten gledališčnik?
Ni treba brati angleških časopisov, da opaziš razliko. Že iz slovenskih dnevnikov lahko opaziš, kako je drugje precej večji poudarek na vsebini. Si morda na slovenski TV videla, da bi politikom dali v naročje živali?

Domnevaš, da sem glasoval za Grilla. Nikoli ne bom povedal, kaj sem. Ampak recimo, da sem res. To še ne pomeni, da sem pristaš Gibanja petih zvezdic. Politika ni športna tekma, kjer izbereš eno ekipo in za njo navijaš ne glede na vse. Če si glasoval za eno stranko, si se morda odločil za njo, ker je bila najmanj slaba možna izbira. Ali ker v kupu slabih predlogov, ima tudi takega, ki se tebi zdi ključne važnosti.
Žal pri nas je tako, da se politiko obravnava kot športno tekmo. In se prepiramo, kdo so "pridni" in kdo so "lumpi". Ampak politika je prekompleksna, da bi lahko prenesla tako gostilniško razpravo. Ne obstaja napačen ali pravilen glas.
Skratka, kot sem napisal Matiji na facebooku: "Jaz se samo bojim tega, da zaradi tolikšnega napadanja Grilla (ki niti ni parlamentarec) bodo ljudje iz bojazni pred njim spet glasovali za 'stare klavrne mačke'."
Ali drugače povedano: bojim se, da bomo zaradi tega modnega napadanja "grillinov" za nekaj časa obravnavali politiko kot izbiro "Grillo da - Grillo ne" in pri tem prezirali vsa druga mnogo bolj pomembna vprašanja.

Naslednjič raje o Bidutu.

2 komentarja:

  1. Isto pripombo ("kje ste bili, ko je bil Berlusconi na vladi?") sem dvignil, ko so ljudje (it.: "la ggente") napadali Montija.

    Osebno sem na FBju napadal grilline, a tudi program in pomanjkanje ideologije stranke. Sedaj pa pocakamo in vidmo kaj bo. Po mojem trenutno najboljsa resitev bi bila vlada PD+Grillo. Grillo pa raje egoisticno gleda na nove volitve. Me moti to politicno igranje na kozi drzave (o tem je pisal svicarski prijatelj: http://spumaspritz.blogspot.it/2013/03/lo-stallo-italiano-una-prospettiva.html)

    V torek sem govoril s "svicarskim" parlamentarcem Tacconi, ki je bil v Rimu za prvo srecanje izvoljencev in kar je povedal je pozitivno.

    Pocakajmo in vidimo. Osebno sem vseeno pesimist.

    dober vikend!

    OdgovoriIzbriši
  2. Tudi meni se zdi logično, da bi grillini prvo morali dat zaupnico in potem glasovat kot pravijo "proposta per proposta".

    OdgovoriIzbriši